<واکنش آمريکا به تحليف روحاني
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
واکنش آمريکا به تحليف روحاني
نوشته شده در 14 / 5 / 1392
بازدید : 1030
نویسنده : کامران وزیری

فرصت گفتگو
 شبکه تلويزيوني الميادين درباره موضع دولت آمريکا در خصوص آغاز رياست جمهوري حسن روحاني گزارش داد: کاخ سفيد بيانيه اي را در اين زمينه صادر کرد که مشابه بيانيه است که به هنگام پيروزي رئيس جمهور روحاني صادر شده بود. آمريکا در بيانيه جديد براي گفتگو با ايران درباره حل و فصل مسالمت آميز برنامه هسته اي ايران اعلام آمادگي کرد. آمريکا در اين بيانيه خواستار آن شده است که ايران به تعهدات بين المللي خود پايبند باشد. کاخ سفيد در اين بيانيه اشاره اي به لغو تحريم ها نداشته است. شاهد دودستگي در واشنگتن در خصوص تعامل با ايران هستيم. برخي از گروه ها در کنگره آمريکا که نزديک به اسرائيل هستند تاکيد مي کنند رياست جمهوري ايران تغيير کرده است ولي تغييري در سياست هاي اين کشور رخ نخواهد کرد. گروهي ديگر در واشنگتن دوره رياست جمهوري حسن روحاني را يک فرصت مي دانند. همچنين در بيانيه کوتاه کاخ سفيد به اين فرصت اشاره شده است و ممکن است اشاره به اين فرصت، اميدي به آغاز گفتگو ميان ايران و آمريکا براي کاهش تحريم ها باشد.

اعمال تحريم هاي جديد
انتشار اين بيانيه در حالي صورت گرفته است که مجلس نمايندگان آمريکا روز چهارشنبه با 400 رأي موافق در مقابل 20 رأي مخالف، لايحه تشديد تحريم‌ها عليه ايران را تصويب کرد.
اسوشيتدپرس نيز در گزارشي از واشنگتن نوشت : همزمان باشروع فعاليت رييس جمهور جديد ايران ، آمريکا تلاش براي اعمال تحريم هاي جديد عليه تهران آغاز کرد.
به گزارش آسوشيتد پرس 76 نفر از سناتورهاي آمريکايي روز شنبه در نامه اي به باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا تحريم هاي هاي شديدتر عليه ايران را خواستار شدند تا بزعم انها جمهوري اسلامي مجبور به کاهش برنامه هسته اي خود شود. در اين نامه همچنين از اوباما درخواست شده است گزينه هاي نظامي را عليه ايران بررسي کند اما درعين حال باب ديپلماسي را نيز باز نگه دارد.
به گفته امضاکنندگان اين نامه، ايران در حال حاضر در مقياس بالا به نصب سانترفيوژهاي پيشرفته ادامه مي‌دهد. به ادعاي اين سناتورها ؛فعاليت هاي هسته اي ايران در حاليکه که هيچ گونه انحرافي از معاهده ان پي تي ندارد ؛ به ايران امکان مي‌دهد تا به‌زودي در وضعي قرار بگيرد که بتواند با سرعت بالا به توليد اورانيوم غني‌شده قابل استفاده در توليد سلاح هسته‌اي دست پيدا کند.
مجلس نمايندگان آمريکا ، 31 ژوئيه نيز ، طرح تشديد تحريم نفتي ايران را تصويب کرد. اين مصوبه دولت امريکا را ملزم مي کند به کشورهاي خريدار نفت ايران فشار بياورد تا ظرف يک سال خريد نفت ايران را به صفر برسانند.
اين در حاليست که چند سناتورهاي آمريکايي اخيراً در نامه ديگري به همراه شماري اعضاي مجلس نمايندگان آمريکا از باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا خواسته بودند که با انتخاب حسن روحاني به عنوان رييس جمهور ايران، با او وارد مذاکره شود.
اين رفتارهاي متناقض ، ترديدها در باره امريکا را دو چندان مي سازد. از نگاه برخي سياستمداران، مقام هاي امريکا حتي برسر اين حرف خود نماندند تا ببينند رييس جمهور جديد ايران در خصوص مسئله هسته اي چه گام هايي برخواهد داشت.
برخي ناظران اين رفتار امريکا را در چار چوب ديپلماسي فشار ارزيابي مي کنند که از ديد طراحان آن مي تواند رفتار ايران را تغيير دهد. برخي نيز آنرا نوعي تقسيم کار در مسير اهداف مشترک رژيم صهيونيستي، امريکا و متحدان واشينگتن مي دانند. آنچه مسلم است حرکت امريکا در مدار دوگانه دعوت به تعامل و مذاکره و همزمان باآن، مانع تراشي و تهديد و تحريم راهي نيست که فرصتي براي حل و فصل مسائل فراهم کند، چرا که حرکت رو به جلو در اين جهت به رفتارهاي منطقي و شفاف بستگي دارد .


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: